Alla inlägg under november 2008

Av Jessica - 27 november 2008 21:57

jaa..ska alldeles strax gå å sova men ska skriva nga rader här först!! =)


Så igår blev det massa tvätt mellan stallen!å mellan all tvätt som skulle in å ut så försökte jag få mig lite sömn..var ganska trött!Sen gjorde jag mig lite middag å så blev det att åka tillbaka till stallet..pysslade lite med plutten å gjorde honom klar för natten..Sen var det dags för hopp-lektion!Hade längtat efter att få hoppa panama men fick då reda på att hon var skadad.. :´(  Linda visste inte hur hon var skadad men hon har blivit behandlad på ett fram å ett bakben...Stackarn!!Så gick å myste med henne en stund å kliad..hon älskar nämligen när man kliar henne överallt!! =) Hon är ju så söt!!Så nu när sara är borta.. ( :( ) så ska jag få hoppa landell..har aldrig suttit på honom tidigare men jag förstår att sara är så förtjust i honom!!! =) Så det gick faktiskt ganska bra..fick hjälpa honom en hel del men han skötte sig bra!!Så jag lovar sara..jag ska ta väl hand om honom när du är borta!! =)

Sen blev det hem å åt lite mat å sen direkt i säng..var alldeles för trött för att duscha så det blev att kliva upp tidigare i morse å duscha!!Sen jobb till 2..å sen direkt till staller för rickard skulle sko Plutten!!Så nu har han snösulor!! =) Wiiiee..nu kan vi rida ut ordentligt!! =)


Sen så var det dags för hoppträning för Linda!!Gick ganska så bra..han har u inte så mkt kondis så det måste fixas!! =) Ska börja med det nästa vecka!!


Var sen hemma strax efter 8!!Då blev det duschen å lite middag å sen Criminal Minds!! =) Så bra det är!!


Måste nu börja bege mig mot sängen för ska till stallet så där tidigt igen!!Men hoppas att det går mkt snabbare imorgon!!Men ska bara fara ut å skritta en sväng.. å sen fara hem å försöka sova en stund för att sedan åka å jobba...Sen blir det fest..Jag å madde å jessi ska först vara hos mig å sen blir det utgång!! =) Fast får inte bli alltför sent eftersom jag ska upp å tävla på lördagen!! =)


Har nu surrit en stund me lilla sara som är skadad!!Hon blev väldigt glad när hon hörde att jag hoppat hennes häst å linda sa att jag skulle hoppa honom terminen ut!! =) Va roligt!! =)


Men men..Måste verkligen gå å sova nu!! =)



Go natt =)

Av Jessica - 26 november 2008 13:23

Jaa...klockan ringde kvart i 6 imorse...inte roligt!!men jag visste ju att det var stall å inte jobb så det gick bättre..men var ändå svårt att ta sig upp ur sängen!!Sen blev det en prommis till bussen vid stora vägen..den skulle gå direkt till stallet så de va skönt!!Å Erika hoppade på bussen inne i stan!Sen bussade vi ut till stallet men fick stå å vänta ett tag tills marie kom å låste upp..fixade nästan allt å sen blev det att rida..vi körde ett riktigt hårt pass..tränade dressyr-programmet som vi ska tävla med på lördag!Det gick faktiskt ganska bra..han är ju bara 5 så tyckte han gjorde mkt bra ifrån sig!!Men han blev ganska trött ganska snabbt..så måste komma på nå smart på lördag så han inte är så trött då!!Han blev ganska så svettig så vi tog av alla saker å gick å promenerade med honom..å han följde så snällt efter..dock väldigt trötta steg men han var så glad!!stannade jag så kom han fram å la upp nosen på ryggen å gav mig en puss!! =) Han va så trött!!Men man känner att han verkligen gillar att arbeta för han är så nöjd efteråt!! =D


Sen bussade vi in till stan igen å jag sa hej då till erika å så gick jag å köpte alla mina saker som jag hade lagt undan igår!!Var även in på Twilfit å hälsade på Mari...är ju inte inne i stan så ofta så nu var det länge sedan vi sågs!! Hon har även gått å blivit butikschef där..å hon har inte jobbat så jätte länge där så det är bra gjort!!Grattis vännen!!Stolt över dig!!! =)


Å nu är jag hemma å håller på att tvätta..ska hoppa in i duschen å så försöka hinna ta mig en lite power-nap..å sen innan 7 så ska jag dra mig tillbaka till stallet å ha hopplektion!!


Men men..kram på er 

Av Jessica - 25 november 2008 22:13

ojojoj..det va verkligen länge sedan jag har skrivit här!! Haha.. =)


Men har inte riktigt haft ork..Men ska berätta om min vecka i Grevlunda så fort jag har tid för det är ganska mkt att berätta!! =)


Men sen jag kom hem så har jag bara jobbat!!Jobbade hela helgen å hela dagen igår..Å idag så kom mina löner!!Så skönt!! =D Så jag å mamma for in till stan å shoppa lite..så var vi på lindex å jag stod i kassan å skulle betala lite underkläder som jag skulle köpa å märker då att jag inte har mitt kort på mig utan jag har glömt det i arbetsbyxorna på jobbet...blä...men fick lägga undan till imorgon!!Sen gick vi å åt på M & P..Såå gott det är!!! =)

Sen gick vi på gina å där hittade jag en tunika,en kofta å en halsduk!!Jätte fina alla tre å även väldigt billigt!!! =) Sen har vi öven sprungit i alla sko-affärer för att försöka hitta ett par vinterskor till mig!!Hittade då på den sista(Din Sko)..som mamma som...dom va inte snygga alls men dom var jävligt coola!!! =) Så har lagt undan allt så ska jag hämta dom imorgon!! :D


Sen blev det maxi å handlade lite..var tvungen att köpa ett par vanliga skor för mina som jag har nu är typ trasiga för det kommer in vatten hela tiden...så hittade ett par för 199 men jag tyckte det var lite mkt..så snål som jag e..men mamma övertygade mig om att det var billigt å jag gick me på de..å så går vi till kassan å ska betala å då visar det sig att det var halva halva halva rea priset så betalade endast 24.88 kronor för dom..hahahaha!! =D Så gick in å köpte ett annat par som jag inte tyckte sådär jätte mkt om men om dom var så billiga så okey då..å dom kostade bara 18 kronor!!HAHAHA =) Så har som fyndat idag!! Ganska nöjd med dagen!! =)


 Sen vart de då jobb men det gick ganska bra!!Var mkt folk!!


Å imorgon så blir det tidigt..ska fara å rida Plutten på morgon!!Så bussen går 06.19 till stallet!!Å Erika ska följa med!!Snälla du!! =) Ska ju täva honom i dressyr på lördag(klubbis) så hon ska hjälpa mig med programmet!!!Har faktiskt lärt mig programmet men måste träna det med hästen oxå!! =)Å på torsdag ska vi hoppa för linda!! Skoj skoj!! =)


Sen efter stallet imorgon blir det massa tvätt..dom ville ha mig å jobba men jag var tvungen att vara hemma å städa å tvätta..å sen har jag ju hoppträning på kvällen!!


Men men..måste gå å sova nu så jag hinner sova lite!! =)

Haha..nu vart det ju ett långt inlägg ändå..men men..


Kram på er!!!

Av Jessica - 19 november 2008 23:02

idag har det varit väldigt mkt!!!!!E ganska så trött nu..har jobbat sen 7 imorse å kom tillbaka till huset för 45 minuter sen å då hade vi bara tagit 40 minuters lunch(där vi slängde i oss maten) på hela dagen för vi hann inte ta nå mer..vi ska egentligen sluta vid 5-6 men då har vi varit iväg me Lisen å Chrille me 3 hästar till Flyinge.Det var Pay & Jump!Det gick bra för alla!!

Å jag filmade alla 6 rundor...hmmm..jaja..Lisen tyckte det var super filmat så det va ju bra!! ;) hahaha =D


Får skriva mer om allt till helgen när jag är hemma..ska åka hem på fredag..men jag vill inte!!!Det är tur att bebisarna är kvar hemma än så länge så jag vill hem!!Saknar dom massor!!Det känns som ensamt när dom inte ligger vid huvudet å fötterna! :(


Men för er som vill veta så har jag det helt underbart här!!!Vi har så jävla skoj!!!!! =) Jag,Hanna,Frida å så Chrille!!Kommer bli svårt att åka härifrån!!!Men jag kommer ju tillbaka om som mest 2 månader så det är ju inte så länge!!!


Men men..nu MÅSTE jag gå å sova för det blev så jäkla sent igår å hann inte sova det jag behöver sova!!Sååå........







Go natt! 


Av Jessica - 17 november 2008 23:22

jaa..då var man här nere!!Frida kom å hämta mig på flyget strax före 2 å sen blev det lunch på donken!!Sen till stallet å börja jobba på en gång!!


Orkar inte skriva så mkt för måste sova å ska ju upp tidigt imorgon!!


Men allt känns super än så länge!!Hanna å Chrille är super!! =) Å så frida så klart!! ;) Å det bästa av allt är att jag kommer kunna ta ner bebisarna sen om jag bestämmer mig för att ta jobbet!! =D


Men men..måste gå å sova nu!!Skriver mer imorgon!!Tror jag.......

Av Jessica - 17 november 2008 08:16

Vaknade halv 7 när jag fick ett sms från Frida.. =) å trodde då att jag hade ett tag kvar att sova men det visade sig att det var bara nga minuter kvar till det ringde i telefonen att jag skulle gå upp... :( Hade då alltså över 1 timme tills bussen skulle gå!!Men när klockan var halv 8 så insåg jag att jag inte skulle hinna med bussen å tänkte att jag får mera tid på mig om jag tog flygtaxi så mamma fick ringa å boka en..så nu kommer taxin 09.10!!å ska då dela den med 2 andra så det inte blir så dyrt!! =)


Men men..ska packa ner det allra sista ni i storväskan å så kanske göra sig lite fin..


men men..uppdatering kommer!! =)

Av Jessica - 16 november 2008 20:58

Så är jag på väg söderut!!!Inte många timmar kvar!!För om 13 timmar så går flyget!! =) Å så landar jag 13.35 på Sturup Flygplats!!Å där kommer Frida å hämtar upp mig!! =)


Å så sa hon ngt om att vi ska klippa hennes häst imorgon kväll.. =)


Har hållt på å packa nu i många timmar men blir som aldrig klar..ska ju bara vara borta i 5 dgr men ändå..alla ridkläder ska ju med å ridhjälmen å skorna å stalljackan tar ju lite plats.. =)


Hade tänkt att gå å sova tidigt ikväll..väckarklockan ringer tidigt imorgon bitti!! =)


Men men..ska se lite tv å försöka ladda ner lite musik i min mobil!!


uppdatering kommer under veckan!! =)

Av Jessica - 14 november 2008 22:00

Jaa..då har man jobbat hela 4 timmar!! =)


Har gått otroligt fort..men har varit ganska glad å energisk så då har det som gått mkt lättare!! =)


Kan knappt förstå att jag ska åka ner på 3 dagar!!! =D

Så har pratat med jobbet idag å fixat ledigt nästa vecka å så skulle annika kolla upp hur tjänstledigheten blir för mig..för vill ju inte säga upp mig för jag vill ju ha kvar jobbet om nu allt inte skulle gå enligt planerna!!Men Annika trodde inte det var nå problem om jag åker i januari eller ngn vecka senare!! =D


Men men..ska hem nu å se lite tv å sen nanna sova!!Är hos mamma för mitt internet vill inte fungera...Blää..... :(

Ovido - Quiz & Flashcards