Alla inlägg under december 2008

Av Jessica - 16 december 2008 22:34

Får en sån här ensamhetskänsla nu när julen är på väg...Annars på året är det ingen fara men under julen är det som värst!!


Det var annat för 2 år sen!!! ;) Då hade jag en helt underbar jul!!!


Men får väl se vad som händer..du kommer ju hem nu... =)


Å på lördag kommer Carro hem!!! =) Ska bli så skoj å träffa henne igen!!



Av Jessica - 16 december 2008 16:55

men har inte haft nå lust att skriva..


Denna helg var ganska så tung!!Stalljour plus tävling å jobba natt på lördagen å stalljour å hade hand om plutten på söndagen..


Tävling gick väl inte så super men det gör inget!!Orkar inte skriva nå om den..Måste tyvär ha sträckt mig eller nå i ryggen medans jag red för fick otroligt ont!!Hade ont hela dagen..men sen tog jag nå starkare värktabletter så jag skulle klara av att jobba natt! 


Å jobbade på Lillan i lördags..Det var Måns som hade 40-års fest!!Bra ändå att man visste vem det var!!!Tur att jag hade tabletterna för tror inte jag hade klarat av att jobba annars!!


Å söndagen så hade jag stalljour me Molanders..tjänade lite pengar!! =) Hade även Plutten så jag å Sara/Wille for ut å red på slingan!! =) Mysigt!! =)

Sen på kvällen blev det bara slött framför tv:n!!Hann ju bara sova i lite mer än 2 timmar natten till söndag så var ganska slut!!


Sen igår så vaknade jag me världens ont i tyggen..ajajaj...inte roligt!!Kände direkt jag vakna att detta skulle inte bli ngn bra dag!!Kände mig allmänt sänkt å nere!!Åkte iväg å jobbade..var ändå ganska lugnt!Men bytte bort mina 2 sista timmar för jag orkade inte vara kvar!!Å tog bort extra passet som jag skulle ha idag..för jag behövde verkligen ta igen mig efter helgen!!!Å det har jag verkligen gjort!!Har inte gjort ngt vettigt på hela dagen!!

Har bara legat i soffan hela dagen å tagit det lugnt!!


Men nu måste jag göra mig klar för jag ska till mamma å äta våfflor!!!

Mmmmmumsigt!!! =D


Tjao



Av Jessica - 12 december 2008 23:11

Då var idol 2008 slut för denna gång..Kevin vann..hejade på Alice!!Men förstod nästan att han skulle vinna!!Men jag tycker faktiskt att Alice sjöng vinnarlåten bättre!!tyckte den passade henne bättre!!Men men..


Så idag då..for till stallet på morgon/fm..for ut å skrittade!!Skönt!Men pigg häst! =) Bra de för då kanske han är pigg imorgon!! =) Ska ju tävla imorgon!! =) Men bara Plutten!Men det är inte så bara det!!! =) För tjejen som ska rida honom i klassen innan skulle tydligen ha honom i 2 klasser så då fick jag stå över..hade blivit ganska less om jag inte hade haft plutten men orkar inte..plus att vi har stalljour!!


Men men..mer uppdatering kommer under helgen!! Ska ju jobba natt imorgon oxå..


Men men..måste gå å sova nu!!!


Önska mig lycka till!!! =)

Av Jessica - 12 december 2008 00:15

precis..jag borde dock sova nu!!har gått å lagt mig alldeles för sent nu flera dagar!!Har bara jobbat idag typ å sett lite på tv..


Imorgon ska jag åka till stallet på fm..typ vid 10..Å då ska jag å Plutten ut på en mysig tur!! =) Ska bli härligt!!Hoppas bara att det inte är så kallt!!


Men men..nu ska ag dra mig mot sängen!!


Höres!

Av Jessica - 11 december 2008 12:22

Jaa..hann inte skriva nå igår så får skriva om det idag då!! =)


For ut till sävastnäs så jag var där strax innan halv 6..då var det bara angeta hemma men vi surrade en massa å sen gick vi å tog in kusarna!!Sen strax efter 6 så började resten droppa in! =) Börjades med en förrätt med lite lax å ägg å sånt..men det åt inte jag för jag avskyr lax!!!!!Sen blev det huvudrätten å guuu så gudomligt god den var!!!!!De var grillad kyckling me philadelphia i nå som såg ut lite som en gratäng..å så var den i ugnen!!Å Med ris såklart!!!Det var helt otroligt gott!!!!! =D Sen till efterrätt så fick vi glass å så lingon me vit cholkad över som hade varit inne i ugnen!!Det var oxå helt super gott!!! =) Sen när vi skulle fara hem så fick vi lite presenter!! =) Dom andra fick en flaska vin å choklad..(tror jag) å jag fick en slant pengar eftersom jag inte dricker vin å är i större behov av pengar!!haha.. =)


Sen blev det hemfärd..surrade en massa me kim å hanna!!Hanna blev jätte besviken när hon fick höra att jag inte skulle komma ner!!! =( Men förhoppningsvis så ska hon fixa så att hon kommer till gbg i februari!!Det skulle vara så jäkla skoj!!! =) Å om inte annars så får jag komma ner under våren å så ska jag ju ner i sommar!! :D


Å igår ringde klockan halv 9..var ganska slut..haha =) Å så blev det jobb i lite mer än 5 timmar..skönt!! =) Sen hem en sväng å sen till stallet!!Fixade allt åt plutten å sen for vi ut å red..trodde det skulle vara kallt men det var jätte härligt!!Blev även lite varmt mot slutet!! =) Vi var på lövskär å galopperade!!Såp härligt!!Men underlaget har inte kommit till sin riktiga rätt ännu!!Scotrarna måste köra där lite mer å stabilisera snön så det blir fastare å man inte sjunker ner!!Det gick ju då ganska fort att rida där fram å tillbaka å han var inge trött så då red jag en sväng på kollonilotterna..i trav å galopp å red lite dressyr!!!Å han var sjukt fin alltså!!Det var riktigt roligt!!!! =D Å det märkts att Elli hade ridit dressyr me han i tisdags!! =) För han var så jäkla fin!!! =) Å det hade han även varit då hon ridit!! =) Skoj skoj!!Det är så roligt med honom för man känner att det går bättre å bättre för varje ridpass vi gör med honom!!Oavsett om det är hoppning,dressyr eller uteritt!!!! =)


Sen så blev det dags för hoppning.Det var bara jag å Ellen på bollen!Jag red Landell!!Det gick riktigt bra faktiskt!!Kanske inte på volten men på linjen gick det super!!!Fick hjälpa honom en del å när han hade klarat av det så vart han så nöjd så han körde en riktigt bus spark eller va det var!!Å det kändes att han var nöjd me sig själv!!! =) Å då tyckte LInda att eftersom inte sara kan vara med å tävla på klubbisen att jag ska tävla landell i en klass..så ja..mkt riktigt..vi anmälde oss i en klass!!Skoj skoj!! =)


Å idag blir det jobb..inte så länge dock..typ 5 timmar!! =) Skönt!!

Å imorgon blir det stall på fm å jag å plutten ska fara ut på em mysig skrittur å ta det bara soft så han e pigg till lördag!! =) Sen efter det ska vi klippa honom..han har fått tillbaka all den långa pälsen igen...Å efter det ska jag å Elli åka iväg å handla mat till stalljouren på lördag!! =)

Sen blir det iväg hem å bara slöa!!Å sen på kvällen är det idol!!! :) Å jag vet att Kevin kommer vinna!!Å det är han verkligen förtjänt av för han är jätte duktig!!!Men vill att Alice ska vinna ändå!!Men det gör ingenting!!För jag ville att dom 2 skulle vara i finalen så det spelar ingen roll vem som vinner!!Eller kanske lite...haha ;)


Nää..nu har jag skrivit väldigt mkt..ojoj...

Ska fixa lite här hemma nu innan det bär av mot jobbet!!

Tjao

Av Jessica - 9 december 2008 15:46

Kan man lugnt säga att jag känner mig idag!!


Så igår ringde klockan halv 6..blä.. låg kvar en stund å snoosade å sen upp å åt en knäckebröds macka å sen blev det buss till stallet!!Hann mocka å fixa maten å nästan börja bygga så kom Elli så byggde vi lte hinder så det blev en bana!!Kom ju på att jag måste hoppa enstaka hinde för har inte gjort de så mkt å det är ju det som kommer på klubbisen!! =)

Hoppningen gick jätte bra!!Han var jätte duktig!!Har nu förtsått någorlunda hur jag ska rida honom!!Tack vare linda å elli!!Så igår gjorde vi som vi lärt oss å det gick super!!Får hoppas att han går lika bra i helgen!! =)


Sen bar det av hemmåt..åt lite mat å så hann jag sova en timme..Sen in duschen å så åka å jobba!!Har varit ganska lugnt!!Bra det för jag var ganska trött!! =) Sen kom jag på att jag måste ju ringa å prata me Lisen om jobbet å va jag har kommit fram till men hon svarade inte så det fick vänta!!sen blev det lite tv å sen sängen...tror inte jag hamna i sängen förrens vid 2.ojdå..kanske lite sent..men men jag e ju ledig! =) Vaknade sent idag..typ halv tolv!! Skööönt!!! =) Kollade telefonen å såg att Lisen hade ringt så messade å bad henne ringa upp när hon hade tid..å hon ringde för ngn timme sen!!Å jag berättade som jag kände å hon förstod precis!!Å tyckte det var jätte bra att jag sa till i tid istället för att åka ner å jobba ett tag å så känna att jag inte vill å så hem å så har jag inget hem,jobb eller att dom blir utan hjälp.. så det var skönt!!En enorm lättnad som kom fram!! =) Men jag var jätte välkommen när jag ville å så vi prata lite om att jag skulle komma ner i sommar å hälsa på!! =) Så det är jätte roligt!!! =D


Så nu känns allting så bra!!Är verkligen nöjd med allt!!!!! =D


Men men..nu fick ni lie uppdatering om vad som hänt..nu ska jag blrja göra mig klar för att åka till Sävastnäs på middag hos Eriksson´s!Dom ska ha middag för alla vi som tog hand om deras hästar å huset å Puffan medans dom var på semester!!Så det ska bli skoj!!Å gott!! =)


Ha de bra alla!!Kram på er! =)

Av Jessica - 7 december 2008 23:26

har inte hänt så mkt spännande i mitt liv sen senast..eller snarare inget..haha..jobbade ju natt igår på bryggan..det gick bra!!Var dock ganska lugnt så de va trist..inte så jätte mkt att göra..men erika kom förbi å höll mig sällskap ett tag så det va roligt!! =) Slutade halv 3 å sen satt vi alla i personalrummet å surra å åt lite tacos som vart över efter kvällen..fick sen skjuts hem av alex!!tack tack!! =) Sen var det bara hem å sova...


Vaknade som vanligt nga gånger innan sex men somnade om lika snabbt å gick väl upp vid 11..åt nå macka å sen blev det jobba..har varit en lagom lugn dag..inte alltför mkt men inte för lugnt heller så ganks skönt!! =)

Slutade 21.05 å fick sjukts hem! =) sen blev det lite sen middag å se lite film på datorn å surrat me kim!!Hon berätta nu att hon kommer hem över jul så det ska bli jätte roligt att träffa henne!!Saknar!!!! =)


Men men..nu måste jag gå å sova!Ska ju upp före ottan imrogon!!Ska fara till stallet å hoppa plutten så jag å elli ska bygga lite hinder å sådant! Sen ör det hem å försöka hinna sova en stund å sen bär det av till jobbet igen!


Go natt

Av Jessica - 6 december 2008 19:18

Kom iväg lite väl sent igår...somnade inte förrens vid 2...det är lite väl sent..å imorse ringde klockan halv 9..vart lite för få timmars sömn på de så var helt död när jag vaknade..kändes som att jag sovit typ 2 timmar..sen göra sig klar å åka iväg till jobbet..bussen gick så tidigt så hann äta ordentlig frukost inna jag börja jobba!

Har varit sjukt mkt folk idag!!Helt galet va alla handlar..å julklappar för flera tusen..ojojoj.. å de är inte lite julklappar!!Fast så här kommer det säkert vara nu fram till jul om inte längre..men hellre det än att det är helt dött!!


Slutade 4 så for hem å la mig i sängen för att sova lite..å jag sov iaf en timme men hade velat sova lite till!! =) Har nu ätit lite å måste gå å försöka göra mig lite fin eftersom man ska jobba inatt..20.30-02.30..nog för att det bara är äldre som ska gå å dansa men jag känner mig helt likblek..


Men men..nu är det dags att göra sig iordning!!


Ha de bra

Ovido - Quiz & Flashcards